Image module

W 2013 w jedną markę mBank S.A. został połączony w BRE Bank, mBank i MultiBank. mBank S.A to obecnie jeden z największych banków w Polsce, oferujący usługi dla klientów korporacyjnych, private banking, bankowości detalicznej.

Wyznaczenie strategii komunikacji nowego mBanku jako pracodawcy w oparciu o potrzeby różnych grup pracowników, w różnych lokalizacjach, pochodzących z historycznie różnych marek konsumenckich.

Proces łączenia marek to także zderzenie różnych kultur organizacyjnych, różnych stylów pracy, wartości. Proces budowy jednego banku na zewnętrznym i wewnętrznym rynku pracy wymagał określenia spójnego EVP oraz spójnej linii komunikacji.

Zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy plan badawczy ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb organizacji, która właśnie zakończyła proces połączenia 3 różnych marek nie tylko konsumenckich, ale przede wszystkim kulturowych. Nasze analizy musiały odzwierciedlić różne potrzeby pracowników, różne grupy kandydatów, ale także szczególne wyzwania w zakresie komunikacji wewnętrznej i angażowania pracowników.

W procesie konsultacji wyników analiz z różnymi grupami wewnątrz organizacji powstało EVP nowego mBanku, spójne ze strategią konsumencką, wartościami mBanku i strategią biznesu. Wypracowaliśmy również strategię komunikacji EVP na najbliższe lata uwzględniającą kilkanaście zróżnicowanych zewnętrznych i wewnętrznych grup docelowych.