Powszechnie wiadomo, że wiele pomysłów na początku wydaje się być nierealnymi do osiągnięcia. Jednak odrobina chęci, zaangażowania i determinacji sprawiają, że można wcielić je w życie :)  Zaszczepieni tą myślą, przygotowaliśmy dla studentów II edycji podyplomowych studiów employer branding nie lada gratkę. Ale od początku…

Podyplomowe studia employer branding powstały z inicjatywy Employer Branding Institute przy współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego. Pierwsza edycja ruszyła w 2013 roku i dzięki zaangażowaniu całego zespołu, wykładowców oraz partnerów medialnych, odniosła bardzo duży sukces. Idąc za ciosem, zaczęliśmy się zastanawiać , co zrobić, aby II edycja cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem. Wówczas narodził się pomysł, aby zaangażować organizacje NGO, czyli organizacje pozarządowe, z którymi współpraca mogłaby przynieść obopólne korzyści. I tak rozpoczęły się nasze poszukiwania…

Organizacji pozarządowych w Polsce jest bardzo wiele. Naszym celem od początku było nawiązanie współpracy z takimi fundacjami bądź stowarzyszeniami, które mogą poszczycić się ciekawymi, zrealizowanymi projektami, a także długoletnią już działalnością. Ku naszej uciesze, na współpracę zdecydowały się Stowarzyszenie Wiosna z Krakowa oraz Fundacja Happy Kids z Łodzi.  Zarówno Fundacja jak i stowarzyszenie mają na swoim koncie działania, które przyniosły radość wielu ludziom.

Najbardziej znany projekt, w który od  15 lat zaangażowane jest Stowarzyszenie Wiosna, to Szlachetna Paczka. Z roku na rok w tym przedsięwzięciu bierze udział coraz więcej osób, które w tym magicznym, świątecznym czasie, chcą przynieść radość innym osobom. Fundacja Happy Kids z kolei od początku swojego istnienia, czyli od 2001 roku tworzy domy opiekuńczo-wychowawcze, do jakich trafiają dzieci, których rodzicom odebrano lub ograniczono prawa rodzicielskie.  Dla nas było to ogromnym wyróżnieniem, iż właśnie te organizacje zgodziły się na współpracę przy II edycji studiów employer branding.  No właśnie, ale co z tą współpracą…

Tak, jak wspominałam wcześniej pomysł na współpracę z organizacjami pozarządowymi miał przynieść obopólne korzyści. W związku z tym zaproponowaliśmy, aby studenci podczas II edycji studiów stworzyli strategię employer brandingową dla wybranej przez siebie organizacji, tym samym wspierając działania Stowarzyszenia Wiosna bądź Fundacji Happy Kids właśnie w tym zakresie.

Odpowiedzieliśmy na zaproszenie Employer Branding Institute dotyczącego współpracy przy studiach podyplomowych, ponieważ przygotowanie przez uczestników strategii dotyczącej wizerunku Stowarzyszenia WIOSNA jako pracodawcy jest niewątpliwie wartościowym doświadczeniem. Wiele działań w tym obszarze już podejmujemy, jednak inspiracji i spojrzenia z innej perspektywy nigdy za wiele! – mówi Magdalena Szkuta, menadżer ds. Rekrutacji Stowarzyszenia Wiosna.

Dla wielu osób pomysł ten wydawał się niedorzeczny – bo niby dlaczego organizacje pozarządowe chciałyby zajmować się dodatkowo jeszcze employer brandingiem? Jednak, jak się okazało w trakcie rozmów, również stowarzyszenia i fundacje borykają się z problemami rekrutacyjnymi bądź wizerunkowymi, a bardzo wiele osób zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że organizacje pozarządowe są również pracodawcami. Dlatego zadaniem studentów podczas II edycji podyplomowych studiów employer branding, jest opracowanie rozwiązań, które wspomogą działania organizacji w zakresie employer brandingu oraz pozwolą na rozwinięcie świadomości potencjalnych pracowników, dotyczącej pracy w fundacjach bądź stowarzyszeniach.

 

Choć wciąż trwa II edycja studiów,  jako zespół Employer Branding Institute już dziś zachęcamy do zapisów na III edycję, która ruszy w październiku 2016 roku. Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.studiaeb.pl

 

Justyna Borkowska

Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0